ابزار امتیاز دهی

ابزار رایگان وبلاگ

ماهان سافت- soft wares
 
درباره وبلاگ


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 11
بازدید کل : 148868
تعداد مطالب : 349
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما
ماهان سافت- soft wares
بزرگ ترین کمپانی نرم افزاری ایران
پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, :: 11:56 ::  نويسنده : مهدی امیریان

 



 

 


امروزه پردازنده‌هاي گرافيكي مدرن به بيش از هزار عنصر پردازشي يا هسته مجهز هستند و مي‌توانند از همه آن‌ها استفاده كنند. از سوي ديگر، ريزپردازنده‌هاي تجاري مدرن به دوازده هسته مجهز هستند اما SCC م(Single-chip Cloud Computer) آزمايشي اينتل با 48 هسته كار مي‌كند. با اين‌حال، مهندسين اينتل اعتقاد دارند كه به‌طور نظري امكان ايجاد پردازنده‌اي با هزار هسته وجود دارد، اما پرسش اصلي اين است كه چطور اين هسته‌ها را به‌كار بگيريم.


Timothy Mattson يكي از مهندسين ارشد آزمايشگاه فناوري ريزپردازنده شركت اينتل در اين زمينه مي‌گويد:«اگر كمي با قانون مور سر و كله بزنيد به رقم 1000 هسته خواهيد رسيد. اگر ظرفيت ادغام هسته‌ها با هر نسل دو برابر شود و يك نسل به‌طور اسمي دو سال عمر داشته باشد، با گذشته 4 يا 5 نسل از نمونه‌هاي 48 هسته‌اي امروزي به عدد 1000 خواهيم رسيد. در عين حال، با اين پرسش مواجه هستيم كه تا چه زماني مي‌توانيم به انطباق با قانون مور ادامه دهيم. اگر من در طول سابقه كاري بيش از 17 ساله خود در شركت اينتل چيزي ياد گرفته باشم، بايد بگويم كه اين كار به هيچ‌وجه براي ما غيرممكن نيست».

توليد پردازنده‌هاي هزار هسته‌اي
 در 8 تا 10 سال آينده
امروزه پردازنده‌هاي گرافيكي مدرن به بيش از هزار عنصر پردازشي يا هسته مجهز هستند و مي‌توانند از همه آن‌ها استفاده كنند. از سوي ديگر، ريزپردازنده‌هاي تجاري مدرن به دوازده هسته مجهز هستند اما SCC م(Single-chip Cloud Computer) آزمايشي اينتل با 48 هسته كار مي‌كند. با اين‌حال، مهندسين اينتل اعتقاد دارند كه به‌طور نظري امكان ايجاد پردازنده‌اي با هزار هسته وجود دارد، اما پرسش اصلي اين است كه چطور اين هسته‌ها را به‌كار بگيريم.
Timothy Mattson يكي از مهندسين ارشد آزمايشگاه فناوري ريزپردازنده شركت اينتل در اين زمينه مي‌گويد:«اگر كمي با قانون مور سر و كله بزنيد به رقم 1000 هسته خواهيد رسيد. اگر ظرفيت ادغام هسته‌ها با هر نسل دو برابر شود و يك نسل به‌طور اسمي دو سال عمر داشته باشد، با گذشته 4 يا 5 نسل از نمونه‌هاي 48 هسته‌اي امروزي به عدد 1000 خواهيم رسيد. در عين حال، با اين پرسش مواجه هستيم كه تا چه زماني مي‌توانيم به انطباق با قانون مور ادامه دهيم. اگر من در طول سابقه كاري بيش از 17 ساله خود در شركت اينتل چيزي ياد گرفته باشم، بايد بگويم كه اين كار به هيچ‌وجه براي ما غيرممكن نيست».



پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, :: 11:55 ::  نويسنده : مهدی امیریان
ایتنا- رایانه‌ای هوشمند با استفاده از ترکیبی از تفکر انسانی و منطق ریاضی توانست نسبت به دیگر نرم‌افزارها امتیاز بالاتری را به دست آورد.
 
رایانه ای نابغه با کسب 150 امتیاز در تست هوش


سیستمی رایانه‌ای با به دست آوردن امتیاز ۱۵۰ در تست IQ به عنوان نابغه معرفی شده است، این در حالی است که میانگین امتیاز انسان‌ها در این تست ۱۰۰ امتیاز است.

به گزارش ایتنا به نقل از مهر، به دست آوردن امتیاز ۱۵۰ در تست هوش(IQ) توانست این هوش مصنوعی را برتر از چهاردرصد از انسان‌های نابغه قرار دهد.
این رایانه با استفاده از ترکیبی از تفکر انسانی و منطق ریاضی توانست نسبت به دیگر نرم‌افزارها امتیاز بالاتری را به دست آورد.

این در حالی است که حتی پیشرفته‌ترین برنامه‌های ریاضی نیز در تست IQ توانسته‌اند امتیاز ۱۰۰ را به دست آورند.

این سیستم رایانه‌ای توسط تیمی از محققان دانشگاه گوتنبرگ طراحی شده است، این محققان با هدف ساخت برنامه‌ای که مانند انسان می‌اندیشد، چنین سیستم رایانه‌ای را ساختند.

این محققان در تلاش بودند تا برنامه‌ای بسازند که بتواند انوع الگوهایی که چشم انسان قادر به دیدن آنها است را بیابد.

تست‌های IQ بر اساس دو نوع مسئله، دیدن الگوهای بصری و حدس زدن توالی اعداد طراحی شده‌اند.
محققان بر این باورند كه مسئله توالی ارقام تنها بر اساس قواعد ریاضی قابل حل نیستند و روانشناسی نیز در حل آنها تاثیرگذار است.

"کلاس استرانگارد" از محققان دانشگاه گوتنبرگ می‌گوید در صورتی که از فردی پرسیده شود پس از توالی ۱ و ۲ چه رقمی خواهد آمد معمولا افراد عدد ۳ را به عنوان پاسخ مطرح می‌کنند اما پاسخ درست می‌تواند توالی مانند ۱،۲،۱ یا توالی دو برابرشونده‌ای مانند ۱،۲،۴ باشد، تنها نکته درباره ارائه پاسخ درست به این مساله الگویی است که افراد درباره پاسخ دادن به آن آموخته‌اند و معمولا بیشتر افراد الگوی ۱،۲،۳ را آموخته‌اند.

از این رو محققان از مدل‌های روانشناسانه الگوهای انسانی نیز در نرم‌افزار خود استفاده کرده و مدل ریاضی را به دست آوردند که الگوهای شبه انسانی را مدلسازی می‌کند.
این نرم‌افزار تا جایی ارتقا پیدا کرد که توانست در تست IQ توالی اعداد، به امتیاز ۱۵۰ دست پیدا کند.

بر اساس گزارش میل‌آنلاین، به دلیل ترکیب شدن ریاضی و روانشناسی این نرم‌افزار توانست برنامه‌های ریاضی دیگر را به راحتی شکست دهد.

تفکر انسانی این نرم‌افزار می تواند در شرایطی به جز حل مساله IQ مورد استفاده قرار گیرد، برای مثال می توان از آن در پردازش اطلاعات اقتصادی استفاده کرد اما این نرم‌افزار در یافتن الگوهای مختلف در بیشتر داده‌های علمی از قبیل داده‌های هواشناسی چندان کاربردی نیست زیرا روح و احساس انسانی در پردازش این داده‌ها وجود نخواهد داشت.


 


 

به نظر می‌رسد، برای اين‌که کامپيوتر شخصی‌تان را به يک ماشين پرقدرت تبديل کنيد، بايد پول زيادی خرج كنيد. حافظه اضافی، يک کارت گرافيک جديد و يک پردازنده سريع‌تر کامپيوتر  شما را از اين رو به آن رو خواهد کرد، اما همان‌طور که گفته شد، چنين کاری ارزان تمام نخواهد شد. علاوه‌بر اين، بايد از مهارت فنی قابل قبولی هم برخوردار باشيد تا بتوانيد اجزای گفته شده را به درستی در کامپيوترتان جاسازی کنيد، اما خواهيم ديد که برای افزايش کارایی کامپيوتر فعلی‌تان به ولخرجی‌ و خريد اجزای جديد سخت‌افزاری نيازی نداريد، چون با چند تغيير جزئی در سيستم خود می‌توانيد سرعت کامپيوتر را به طرز محسوسی افزايش دهيد و بدون خرج‌کردن حتی يک ريال از همين حافظه و فضای ديسک موجود استفاده بهتری ببريد.

 

ويرايش رجيستری

 

تهيه پشتيبان از رجيستری و بازيابی آن 

خوب است از رجيستری کامپيوترتان يک نسخه پشتيبان تهيه کنيد تا اگر مشکلی پيش آمد (به عنوان مثال، مورد حمله بدافزار واقع شد) بتوانيد به سرعت آن‌را به وضعيت اولش برگردانيد. ابزار مفيد جديد برای‌ اين منظور ERUNTgui نام دارد که می‌توان آن را از آدرس http://bit.ly/erunt269  دريافت کرد. ERUNTgui يک ابزار با واسط گرافيکی برای ERUNT (سرنام Emergency Recovery Utility for NT) است که به شما اجازه می‌دهد از رجيستری کامپيوتر نسخه پشتيبان تهيه کرده و در صورت نياز با يک کليک آن‌رابازيابی کنيد.

 

 

  يافتن و برطرف كردن ايرادهای رجيستری 
کوچک‌ترين مشکل در رجيستری ويندوز می‌تواند کامپيوتر شما را کند يا دچار نقص کند. اما استفاده از برنامه Eusing Registry Cleaner با اسکن کردن پايگاه داده رجيستری به دنبال مدخل‌های نامعتبر يا بدون استفاده می‌گردد و اجازه می‌دهد تا آن‌ها را به سادگی حذف کنيد، ضمن اين‌که می‌توانيد به برنامه بگوييد کدام بخش‌ها را اسکن کند. جديدترين نسخه اين برنامه کار خود را دقيق انجام می‌دهد و همه چيز را از فونت‌های گمشده ويندوز گرفته تا فايل‌های Help يا کمکی برنامه‌هایی که ديگر روی کامپيوترتان نصب نيستند، شناسایی می‌کند.

 

  يكپارچه كردن رجيستری به طور امن
 اگر نرم‌افزارهای متعددی را نصب کرده و از نصب خارج کنيد، رجيستری ويندوز به مرور زمان پر شده و به اصطلاح باد‌می‌کند. برنامهAulsogics Registry Defrag با پاک‌کردن فضاهای غيرضروري و بازسازی پايگاه‌داده رجيستری، آن‌را مرتب‌تر و پربازده‌تر می‌کند تا مشکل مذکور حل شود. جديدترين نسخه اين برنامه، يعنی نسخه1,6 نحوه استفاده از حافظه را بهبود بخشيده و به شما اجازه می‌دهد پيش از يکپارچه (defrag) کردن رجيستری برای بازيابی يا Restore کردن آن، يک مبداء تعيين کنيد تا اگر بعد از يکپارچه‌سازی مشکلی پيش آمد، آن‌را به وضعيت قبل برگردانيد. 

  جلوی ريبوت شدن خودکار ويندوز را بگيريد
کمتر چيزی به اندازه ريستارت‌شدن ويندوز بعد از نصب به‌روزرسانی‌ها آزاردهنده است. ريستارت شدن خودکار ويندوز زمانی بيشتر آزاردهنده می‌شود که کار ديگری را در دست انجام داشته باشيد. با ايجاد يک تغيير کوچک در رجيستری می‌توانيد جلوی اين کار را بگيريد.  البته، پس از اين تغيير نيز پيغام‌های مبنی بر لزوم راه‌اندازي شدن ويندوز را دريافت خواهيد کرد، اما در عوض می‌توانيد آن‌را به تعويق بياندازيد و کارتان را ادامه دهيد. ويرايشگر رجيستری را باز کنيد و مدخلHKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREPoliciesMicrosoftWindowsWindowsUpdateAUرا پيدا کنيد. روی آن کليک راست کرده و به ترتيب New و DWORD Value را انتخاب‌کنيد. آن‌را NoAutoRebootWithLoggedOnUser نام‌گذاری کنيد؛ روی آن دوبار کليک كرده و در قست Value data عدد 1 را تايپ کنيد. اين کار ويندوز را از راه‌اندازي خودکار بعد از نصب به‌روزرسانی‌ها بازمی‌دارد. اگر می‌خواهيد آن‌را به وضعيت قبل برگردانيد کافی است که مقدار اين عبارت را پاک کنيد.



پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, :: 11:52 ::  نويسنده : مهدی امیریان

 ایتنا- در ۱۱ ماهه سال جاري همچنين ۲۷ تن گوشي تلفن همراه به ارزش چهار ميليون و ۳۰۸ هزار دلار از چين خريداري‌ کرده‌ايم.

 
افزايش واردات گوشي تلفن همراه در 11 ماهه امسال


ميزان واردات گوشي تلفن همراه در ۱۱ ماهه امسال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ارزشي ۱۶۷.۹۵ درصدي داشته است.

به گزارش ایتنا به نقل از ايسنا، در حالي که در ۱۱ماهه سال گذشته ميزان واردات گوشي تلفن همراه به کشور ۲۷۰ تن به ارزش ۲۷ ميليون دلار بوده است اين ميزان در مدت مشابه سال جاري به ۴۷۰ تن به ارزش ۷۳ ميليون دلار رسيده که بر اين اساس ۷۳.۷۰ درصد از نظر وزني و ۱۶۷.۹۵ درصد از نظر ارزشي افزايش داشته است.

منطقه آزاد چابهار، امارات متحده عربي و چين عمده‌ترين مبادي واردات گوشي تلفن همراه به کشور در اين مدت بوده‌اند كه ميزان واردات از منطقه آزاد چابهار ۱۸۷ تن به ارزش ۲۷ ميليون و ۷۹۸ هزار دلار بوده كه به لحاظ وزن ۴۰.۱۴ درصد و به لحاظ ارزش ۳۸.۰۴ درصد از سهم كل واردات گوشي تلفن همراه را به خود اختصاص داده است.

همچنين ميزان واردات گوشي تلفن همراه از امارات متحده عربي در اين مدت، ۲۳۳ تن به ارزش ۳۷ ميليون و ۱۳۸ هزار دلار بوده كه اين كشور از نظر وزني ۵۰.۰۸ درصد و به لحاظ ارزشي ۵۰.۸۳ درصد از سهم كل واردات گوشي تلفن همراه را به خود اختصاص داده است.

در ۱۱ ماهه سال جاري همچنين ۲۷ تن گوشي تلفن همراه به ارزش چهار ميليون و ۳۰۸ هزار دلار از چين خريداري‌ کرده‌ايم که به لحاظ وزني ۵.۸۹ درصد و به لحاظ ارزشي ۵.۹۰ درصد از سهم كل واردات گوشي تلفن همراه به كشور را به خود اختصاص داده است.

در مورد ساير كشورها ميزان واردات گوشي تلفن همراه در اين مدت ۱۸ تن به ارزش سه ميليون و ۸۲۶ هزار دلار بوده كه از نظر وزني ۳.۸۹ درصد و از نظر ارزشي ۵.۲۳ درصد از سهم كل واردات گوشي تلفن همراه را نشان مي‌دهد.
 


پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, :: 11:51 ::  نويسنده : مهدی امیریان

 ایتنا- این گوشی با نسخه ۲.۳ سیستم‌عامل اندروید کار می‌کند و دارای یک صفحه نمایش ۲.۸ اینچی با وضوح ۳۲۰ در ۲۴۰ پیکسل است. پردازنده آن ۸۳۲ مگاهرتز، دوربین آن ۲ مگاپیکسل و حافظه داخلی آن ۳ گیگابایت است.

 
گلکسی جیبی سامسونگ در راه است


شرکت سامسونگ اعلام کرده است قصد دارد یک گوشی هوشمند ارزان قیمت را وارد بازار کند.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، این گوشی ارزان قیمت که گلکسی جیبی (Galaxy Pocket) نام دارد قرار است با سیستم‌عامل اندروید کار کند.

به گزارش وب‌سایت eweek سامسونگ می‌کوشد با عرضه این گوشی با موج جدید گوشی‌های ارزان قیمت ویندوز فونی رقابت کند.

این گوشی با نسخه ۲.۳ سیستم‌عامل اندروید کار می‌کند و دارای یک صفحه نمایش ۲.۸ اینچی با وضوح ۳۲۰ در ۲۴۰ پیکسل است. پردازنده آن ۸۳۲ مگاهرتز، دوربین آن ۲ مگاپیکسل و حافظه داخلی آن ۳ گیگابایت است.

این گوشی همچنین دارای ویژگی‌هایی از قبیل Wi-Fi، شبکه 3G، قابلیت ارتقاي حافظه تا ۳۲ گیگابایت از طریق حافظه‌های میکرو اس‌دی، رادیوی اف‌ام و غیره نیز هست. ضخامت آن ۱۲میلی‌متر و وزن آن ۹۷ گرم است. شرکت سامسونگ درباره قیمت این گوشی جزئیاتی منتشر نکرده است.

بنابراین گزارش، سامسونگ که نگران موج جدید گوشی‌های ارزان قیمت تحت ویندوز فون است، تصمیم به عرضه یک گوشی اندرویدی ارزان قیمت گرفته است.
نوکیا در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا اعلام کرده بود قصد دارد دو گوشی لومیا ۷۱۰ و لومیا ۶۱۰ را که هر دو تحت ویندوز فون است، روانه بازار کند.

شرکت ZTE نیز در این نمایشگاه از عرضه یک گوشی ارزان قیمت ویندوز فونی با عنوان ZTEOrbit خبر داده بود. نسخه به روز شده سیستم‌عامل ویندوز فون که تانگو نام دارد، نیازی به سخت‌افزارهای چندان پیشرفته ندارد و به همین خاطر قیمت گوشی‌هایی که با این نسخه از ویندوز فون کار می‌کنند، به شدت ارزان است.

نوکیا اعلام کرده است گوشی لومیا ۶۱۰ خود را به قیمت ۲۵۰ دلار خواهد فروخت. این گوشی در مقایسه با گلکسی جیبی سامسونگ هم صفحه نمایش بزرگتری دارد و هم دوربین آن بهتر است.


پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, :: 11:50 ::  نويسنده : مهدی امیریان

 ايتنا - يکي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي شابک اين است که به بانک‌ها SLA داده و کيفيت خدمات و امنيت ارتباطات آنها را ضمانت مي‌کند.

 


مديركل روابط عمومي شركت مخابرات ايران از تاسيس شرکت شبکه مخابراتي بانکي خبر داد.

به گزارش ايتنا داوود زارعيان در گفت‌و‌گو با ايسنا، اظهار كرد: بانک مرکزي و شرکت مخابرات ايران براي راه‌اندازي شبکه اختصاصي ارتباطي بانک‌ها، شرکتي با نام شابک راه‌اندازي مي‌کنند.

او گفت: شابک که برگرفته از شبکه ارتباطي بانکي کشور است، هم‌اکنون در مرحله تشکيل هيئت موسس قرار دارد و به زودي شرکت آن تاسيس مي‌شود.

زارعيان تاكيد كرد: اين شركت براي اين منظور تشكيل شده كه خدمات مخابراتي را به بانك‌ها اعم از خصوصي و دولتي ارائه دهد و بين شركت مخابرات ايران و شركت انفورماتيك بانك مركزي تاسيس شده و سهام آن ۵۰ به ۵۰ است.

وي تصريح كرد: به اين واسطه كليه نيازهايي كه تا امروز از طريق ماهواره و سيستم‌هاي خارجي تامين مي‌شد، از طريق سيستم‌هاي داخلي، سيم‌هاي مسي، وايمكس يا امكانات مخابرات اين شركت مخابراتي تهيه و در اختيار قرار مي‌گيرد.

زارعيان يادآور شد: دو نفر از هيئت مديره اين شركت از شركت مخابرات ايران و دو هيئت مديره ديگر از بانك مركزي و يك نفر از هيئت مديره نيز با توافق طرفين براي اين شركت انتخاب مي‌شوند.

شابک هم‌اکنون در مرحله پيش‌طراحي بوده و توسط تيم مشترکي از گروه شرکت‌هاي ملي انفورماتيک و شرکت مخابرات ايران و با نظارت بانک مرکزي پياده‌سازي مي‌شود.

گروه ملي انفورماتيک و شرکت مخابرات ايران در واقع بازوهاي اجرايي راه‌اندازي اين شبکه خواهند بود و بانک مرکزي نيز به‌عنوان سياستگذار در حوزه بانکداري کشور بر عملکرد اين طرح نظارت خواهد کرد.

يکي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي شابک اين است که به بانک‌ها SLA داده و کيفيت خدمات و امنيت ارتباطات آنها را ضمانت مي‌کند و در صورت به وجود آمدن کوچک‌ترين مشکلي، طي قراردادي که با مشتريانش (بانک‌ها) دارد، به آنها جريمه مي‌پردازد.
 


 ایتنا- بازار پرسود راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری باعث شده است بسیاری از شرکت‌ها سرمایه‌های کلانی را به توسعه این راهکار اختصاص دهند.

 
رشد تقاضا برای جذب توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری

شرکت پژوهشی داده‌های بین‌المللی (آی‌دی‌سی) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است تقاضا در بازارهای جهانی برای جذب توسعه‌دهندگان راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) رو به افزایش است. 

بر اساس گزارش آی‌دی‌سی بازار نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری در نیمه اول سال ۲۰۱۱ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳.۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، وب‌سایت enterpriseappstoday اعلام کرده درآمد حاصل از فروش راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری در نیمه اول سال ۲۰۱۱ به مرز ۹.۲ میلیارد دلار رسیده است. برآوردهای آی‌دی‌سی نشان می‌دهد درآمد این بازار در کل سال ۲۰۱۱ به عدد ۱۸ میلیارد رسیده است.

بازار پرسود راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری باعث شده است بسیاری از شرکت‌ها سرمایه‌های کلانی را به توسعه این راهکار اختصاص دهند.

این وب‌سایت به نقل از تعدادی از مدیران و متخصصان شرکت‌های فعال در زمینه راهکارهای کسب‌وکار گزارش کرده است که تقاضا برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای ارتباط با مشتری در طول ۷ سال گذشته روندی ثابت و پایدار داشته است. اما در ۹ ماه گذشته این تقاضا شدت بیشتری به خود گرفته است.

در این بازار به ویژه تقاضا برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری که در زمینه راهکارها و سیستم‌های شرکت سیلزفورس دارای مهارت باشند و بتوانند راهکارهای این شرکت را با دیگر راهکارهای کسب و کار یکپارچه کنند، بسیار زیاد است.

آلیس هیل، مدیر وب‌سایت کاریابی دایس‌دات‌کام نیز گفته است هم اکنون ۲۶ هزار تقاضا برای متخصصان دارای مهارت‌های مرتبط با نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری بر روی این وب‌سایت منتشر شده است که این میزان در مقایسه با سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، متوسط حقوق متخصصان دارای مهارت‌های مربوط به نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری در مقایسه با سال ۲۰۱۰ در حدود ۲ درصد افزایش یافته و به ۹ هزار و ۲۰۵ دلار رسیده است.
 


پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, :: 11:48 ::  نويسنده : مهدی امیریان

 بسیاری از برنامه های طراحی شده برای سیستم عامل آندروید گوگل ناقض حریم شخصی بوده و اطلاعات حساس کاربران را به سایرین منتقل می کنند.
MWR InfoSecurity می گوید کدهایی در این برنامه ها مخفی شده که سرقت اطلاعاتی در مورد پیامک ها، ایمیل ها، عکس ها، فهرست های تماس، تقویم کاربر و ... را ممکن کرده است.
یکی از شرکت های مشهور تبلیغاتی که علاقه زیادی به دسترسی به این اطلاعات دارد، MobClix است. البته اسامی این برنامه های سارق اطلاعات شخصی افشا نشده، اما جزییات مربوط به آنها در اختیار سازمان های امنیتی و اطلاعاتی قرار گرفته است.
به گزارش فارس MWR InfoSecurity همچنین از گوگل خواسته این برنامه ها را از فروشگاه برنامه های آندروید حذف کند.
این در حالی است که بسیاری از مردم از تبعات استفاده از این برنامه های جاسوس اطلاعی ندارند.



پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, :: 11:47 ::  نويسنده : مهدی امیریان

 امروز یارانه ها را به حساب میریزند 

1390/12/18



پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, :: 11:41 ::  نويسنده : مهدی امیریان

 رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی فضای مجازی را تعیین کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی ضمن دستور برای تشکیل شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهور، اعضای حقوقی و حقیقی این شورا را تعیین کردند. رهبر انقلاب اسلامی آثار چشمگیر شبکه جهانی اینترنت در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، لزوم برنامه ریزی و هماهنگی به منظور صیانت از آسیب های ناشی از آن، و بهره گیری حداکثری از فرصت‌ها در جهت ارائه خدمات گسترده و مفید به مردم را از دلایل اصلی ضرورت تشکیل شورای عالی فضای مجازی برشمردند و تأکید کردند: این شورا وظیفه دارد مرکزی بنام مرکز ملّی فضای مجازی کشور ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، متن حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
گسترش فزاینده‌ فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی بویژه شبکه‌ی جهانی اینترنت و آثار چشمگیر آن در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، و لزوم سرمایه گذاری وسیع و هدفمند در جهت بهره گیری حداکثری از فرصت های ناشی از آن در جهت پیشرفت همه جانبه کشور و ارائه خدمات گسترده و مفید به اقشار گوناگون مردم و همچنین ضرورت برنامه ریزی و هماهنگی مستمر به منظور صیانت از آسیب های ناشی از آن اقتضا می‌کند که نقطه‌ی کانونی متمرکزی برای سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی در فضای مجازی کشور بوجود آید. به این مناسبت شورای عالی فضای مجازی کشور با اختیارات کافی به ریاستِ رئیس جمهور تشکیل می گردد و لازم است به کلیه‌ی مصوبات آن ترتیب آثار قانونی داده شود.
اعضای حقوقی این شورا عبارتند از: رئیس جمهور (رئیس شورای عالی)، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر اطلاعات، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و همچنین اعضای حقیقی: حجج اسلام و آقایان: دکتر حمید شهریاری، دکتر سیّدجواد مظلومی، مهندس مسعود ابوطالبی، دکتر کامیار ثقفی، دکتر رسول جلیلی، دکتر محمد سرافراز و مهندس علیرضا شاه میرزایی می باشند که برای مدت سه سال تعیین می‌شوند.

این شورا وظیفه دارد مرکزی به نام مرکز ملّی فضای مجازی کشور ایجاد نماید تا اشراف کامل و به روز نسبت به فضای مجازی در سطح داخلی و جهانی و تصمیم گیری نسبت به نحوه مواجهه فعال و خردمندانه کشور با این موضوع از حیث سخت افزاری، نرم افزاری و محتوایی در چارچوب مصوّبات شورای عالی و نظارت بر اجرای دقیق تصمیمات در همه سطوح تحقق یابد. نکات اساسی در مورد وظایف شورای عالی و مرکز فضای ملّی مجازی با تأکید بر توجه جدّی به آن، در پیوست این حکم ابلاغ می گردد.
در پایان انتظار دارم، ضمن تسریع در تشکیل مرکز ملّی فضای مجازی، رئیس و اعضای محترم شورا تلاش بایسته را در جهت دستیابی این مرکز به اهداف تعیین شده به کار برند. کلیه دستگاههای کشور موظف به همکاری همه جانبه با این مرکز می باشند.



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نرم افزار های روز دنیا و آدرس prsinsoft.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار . میگیرد





 
 
 

ابزار هدایت به بالای صفحه

عضویت

پیج رنک